زمان طلایی برای تلویزیون
احسان کریمی میبدی/ارشد مدیریت رسانه
رسانه ملی در حوزه تلویزیون دارای دو بال استراتژیک است .
زمان طلایی را بیشتر با حوادث می شناسند زمان طلایی جایی است که زمان اهمیتی دو چندان می گیرد و بحث مرگ و زندگی در میان است مثلا زمان طلایی برای سکته مغزی ۳ تا ۴ ساعت اول سکته است یا در هنگام زلزله زمان طلایی برای نجات آسیب دیدگان در زلزله ۲۴ تا ۷۲ ساعت است
اگر واقعا جنگ رسانه ای و جنگ نرم را باور داشته باشیم و تلویزیون را به عنوان عاملی با اهمیت،مداخله گر، وسیله و ابزاری برای این جنگ و جذب مخاطب بدانیم، زمان اهمیت ویژه ای دارد صدا وسیما چه کند ؟
رسانه ملی در حوزه تلویزیون دارای دو بال استراتژیک است
شبکه های ملی و شبکه های استانی که هر دو نیز برای مخاطب جذابیت های خاص خود را دارد یکی تنوع و تخصص را دنبال می کند و دیگری به مباحث بومی در ابعاد مختلف می پردازد دو بالی که اگر با یکدیگر همراه شوند بی شک این پرنده بهتر پرواز خواهد کرد
از طرفی دیگر مخاطب امروز در نهایت، تکنولوژی و فن آوری تنها یک زمان برای دیدن تماشای تلویزیون دارد یا باید این را ببیند یا آن را ! / حال با مدیریت صحیح و زمان بندی معاونت سیما و امور استان ها می توان تا حدودی مخاطب را از سردرگمی برای دیدن برنامه های جذاب یا ملال آور برنامه ها خارج کرد
برای بدست آوردن زمان طلایی حتما به تحقیق و پژوهش نیاز است
بیشترین زمانی که مردم در خانه هایشان هستند و می توانند تلویزیون را مشاهده کنندیا به تعبیری مناسب تر، بهترین ترکیب تداخل برنامه ها برای جذب بیشترین مخاطب!!
گاهی تمام تلویزیون را مرور می کنی اما برنامه جذابی نمی بینی یا همه ژانر ها نزدیک به هم هستند. یاساختار برنامه ها یکی است یا برعکس تمام تلویزیون مملو از برنامه های جذاب است که شاید دعوا نیز شود یکی بگوید: بزن شبکه ۱ سریال ایکس، دیگر بگوید:بزن شبکه نسیم برنامه خندوانه یا بزن شبکه استانی برنامه y /به هر حال مخاطب ، همان مخاطب است و زمان همان زمان .
حال به نظر می رسدباید مراکز استانی که اساس تاسیس آن ها توجه به مردم یک استان است نیز در این عرصه ورود پیدا کند و به زمان طلایی برای جذب مخاطب دست یابد
که به نظر می رسد روزهای جمعه زمان خوبی برای مخاطب استانی برای خلاء اوقات فراغت مخاطب باشد .
ارسال نظر