سومین هواپیمای برجامی تحویل ایران شد (+عکس)
ایرباس ۳۳۰ سری ۲۰۰، ساعت ۱۷:۴۰ امروز در حالی در فرودگاه مهرآباد بر زمین نشست که آسمان تهران بارانی و مه آلود است.
سومین هواپیمای ایرباس خریداری شده جمهوری اسلامی ایران در پسابرجام که از نوع ۳۳۰ سری ۲۰۰ است، ساعت ۱۷:۴۰ امروز (شنبه) با شماره پرواز همای ۷۰۰ به فرودگاه مهرآباد تهران وارد شد.
به گزارش عصر ایران به نقل از ایرنا، دیروز این هواپیما با حضور «فرهاد پرورش» مدیرعامل ایران ایر، در تولوز فرانسه به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تحویل شد.
این هواپیما در حالی در فرودگاه مهرآباد بر زمین نشست که آسمان تهران بارانی و مه آلود است.
به مناسبت ورود این هواپیما با ماشین های مخصوص، در باند فرود آب پاشیده شد.
سپس ایرباس را به آشیانه انقلاب شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هدایت کردند.
نخستین هواپیمای ایرباس مدل اِی۳۲۱ (A321) بیست و سوم دی ماه ۱۳۹۵ به تهران وارد شد. دومین فروند با مدل ۳۳۰ سری ۲۰۰ نیز بیست و یکم اسفندماه گذشته در فرودگاه مهرآباد بر زمین نشست.
شرکت ایران ایر قرارداد خرید صد فروند هواپیمای ایرباس را به ارزش ۱۰ میلیارد دلار امضا کرده است که باید در یک دوره ۱۰ ساله همه هواپیماهای خریداری شده جدید خود را از ایرباس تحویل بگیرد.
این قرارداد شامل ۴۶ فروند هواپیما۳۲۱ می شود که می تواند روزانه ۱۴ یا ۱۵ ساعت در مسیرهای طولانی پرواز کند و در مجموع بیش از هشت هزار و ۳۰۰ صندلی را به ظرفیت هما می افزاید.
سومین فروند از هواپیماهای ایرباس با ۲۳۸ صندلی شامل ۳۲ صندلی بیزینس کلاس و ۲۰۶ صندلی اکونومی کلاس وارد ناوگان هوایی ایران ایر شده است.
شرکت هواپیمای جمهوری اسلامی ایران قرارداد خرید یکصد فروند هواپیما را با شرکت فرانسوی ایرباس و ۸۰ فروند را با شرکت هواپیماسازی آمریکایی بوئینگ امضا کرده است.
قرارداد خرید ۲۰ فروند هواپیمای ۷۰ نفره نیز با شرکت فرانسوی-ایتالیایی «ای.تی.آر» (ATR)- از شرکت های زیرمجموعه ایرباس- بزودی نهایی می شود.
براساس قراردادی که ایران ایر با بوئینگ منعقد کرده قرار است نخستین فروند از این هواپیماها در ۲۰۱۸ به ایران ایر تحویل شود و شرکت ای تی آر نیز قرار است از ۲۰ فروند هواپیمای ۷۲ نفره ۳ فروند آن را در آینده نزدیک تحویل ایران ایر دهد.
در این قراردادها افزون بر خرید هواپیما، موضوع های دیگری چون آموزش خلبانان و تعمیر و نگهداری، حمایت از توسعه خدمات ناوبری هوایی (ای.تی.ام-ATM)، عملیات فرودگاهی و هواپیمایی، انتقال فناوری و هماهنگی مقررات رگولاتوری برای ایران ایر منظور شده است.
خرید همه این هواپیماها به صورت اجاره به شرط تملیک است و ایران ایر ۸۵ درصد منابع مالی آن را از فایناس خارجی و ۱۵ درصد آن را از منابع داخلی خود تامین خواهد کرد.
با صدور مجوز اداره خزانه داری امریکا به شرکت های بویینگ و ایرباس برای فروش هواپیما به ایران، مذاکرات بین نمایندگان بویینگ و ایرباس با مدیران هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) به مراحل نهایی رسید تا اینکه در سفر بیست و یکم آذرماه امسال معاون مدیرعامل بویینگ به تهران، پس از ۴۱ سال قرارداد خرید ۸۰ فروند بویینگ به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد دلار امضا شد.
بر پایه این قرارداد، ایران ایر از این شرکت ۸۰ فروند هواپیما در سه کلاس متفاوت خرید که ۵۰ فروند آن مدل ۷۳۷ با ۱۳۰ صندلی است؛ بنابراین در مجموع ظرفیت صندلی های صنعت هوایی ایران، با تحویل این هواپیماها به بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ صندلی می رسد.
همچنین ۱۵ فروند بویینگ ۷۷۷ ای.ار- ۳۰۰ با ۳۵۰ صندلی و ۱۵ فروند هواپیمای پهن پیکر ۷۷۷ با بیش از ۳۹۰ صندلی خریداری شده است تا مجموع صندلی های این هواپیماها در ایران ایر بیش از ۱۱ هزار و ۱۰۰ صندلی افزایش یابد.
منبع: ایرنا
هواپیمایی به بهای پلمپ کردن آب سنگین اراک با بتن . آیا این جای افتخار دارد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ان شاء الله شما هم مانند حسين شريعتمداري مدير مسئول كيهان نباشيد كه تمام صفحات روزنامه اش پر از ايراد به خاطر خريد هواپيما ست و بعد خود سوار همين هواپيما شده است.
به این جمله که ازمتن بالا آمده دقت کنید ((این هواپیما در حالی در فرودگاه مهرآباد بر زمین نشست که آسمان تهران بارانی و مه آلود است.
به مناسبت ورود این هواپیما با ماشین های مخصوص، در باند فرود آب پاشیده شد.))
هوا بارانی بوده ودر بادفرودگاه آب باشی کرده اند!!!!!!یکی برای من توضیح بده
نگران نباشید قشر آسیب پذیر هرگز در چنین پروازهایی جایگاهی ندارند
ان شاء ا… وضع مالي تان خوب مي شود شما هم مي توانيد استفاده كنيد. در ضمن علاوه بر سوار شدن من و شما خدمات هوايي از قبيل جابه جا كردن بار و جابه جاي مسافر به ديگر كشورها مي تواند درآمد كلاني را نصيب كشور كند. اين زشت نيست كه در خاورميانه ما قدرت اول منطقه باشيم اما اقتصاد قطر و امارت و تركيه از ما بهتر باشد. بيشترين ترانزيت هوايي در قطر و امارات كه به اندازه يزد هم جمعيت ندارند صورت مي گيرد چرا اين ترانزيت در ايران نباشد! چرا ايراني ها بايد بروند دبي از انجا به ديگر كشورهاي جهان مسافرت كنند! اشكالي دارد اين اتفاق در كشور خودمان بيفتد. هرچيزي جاي خودش. همين كه بعد از ۳۰ سال ناوگان هوايي كشور در حال نو شدن است يك اتفاق فرخنده اي است.
به به و هوررااا به برجام
هسته ای رو میخواهیم چیکار، یک چند تا دستگاه آبمیوه گیری(به قول دکتر صالحی) رو گذاشتیم کنار و حالا هواپیما داریم.
هی هواپیما می آید هی میگن مرجوعیه بابا از آبمیوه گیری که بهتره.
حالا همه با هم به خاطر برجام: دست و جیغ و هوررااا