استاندار یزد:
اجراي الگوي اقتصاد مقاومتي، راه حل رفع معضل بيكاري است
استاندار یزد در یادداشتی پیرامون موضوعات مرتبط با اقتصاد مقاومتی به توجه جدی و عملی به بعد تولید و اشتغال تاکید کرده و بیکاری را به عنوان پدیدهای مخرب معرفی کرده است.
استاندار یزد در یادداشتی پیرامون موضوعات مرتبط با اقتصاد مقاومتی به توجه جدی و عملی به بعد تولید و اشتغال تاکید کرده و بیکاری را به عنوان پدیدهای مخرب معرفی کرده است.
به گزارش ایسنا-منطقه یزد،«محمود زمانی قمی» در یادداشت خود اظهار کرد:فرمایشات رهبر معظم انقلاب در نام گذاری سال ۹۶ به عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نشانگر آن است که لازمه داشتن کشور و استانی توسعه یافته، توجه جدی و عملی به اقتصاد مقاومتی و همچنين بعد توليد و اشتغال است.
وی افزود: در بندهای ۴ و ۲۰ از سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی به طور مستقیم و در بندهای۱ و ۳ نیز به طور غیر مستقیم به مسئله اشتغال و جایگاه پر اهمیت آن در شکل گیری یک اقتصاد مقاوم تأکید شده است.
استاندار یزد گفت: از طرفي بیکاری به عنوان یک پدیده مخرب اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی یکی از دغدغههای امروز کشور است و توجه به استقرارِ ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتي ميتواند راهگشاي معضل بيكاري باشد.
زمانی قمی در ادامه یادداشت خود تصریح کرد: اگر افزایش اشتغال و کاهش بیکاری را به عنوان دو شاخص مهم از شاخصهاي توسعه یافتگی جوامع در نظر بگيريم، اقتصاد مولد كه یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی به شمار می رود مي تواند مسير دستيابي به راهكارهاي مناسب براي رفع معضل بيكاري را تسهيل كند.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: چارهاي نداريم كه با استفاده از الگوي اقتصاد مقاومتي و بهره مندي از اقتصاد مولد، مسير اشتغال جوانان را فراهم كنيم و در اين ميان مردم یزد در تاریخ و کشور همواره به کار و تلاش شهرت داشته اند و استفاده از نیروی انسانی مسئولیت پذیر و پرتلاش ازجمله مشخصههای اقتصادی آنان بوده است و اين فرهنگِ تلاشگري بايد در بين جوانان نيز نهادينه شود.
وی ادامه داد: دومین رکني كه بايد به آن توجه كنيم موضوعِ «تولیدِ صادرات محور» است. صنعتگران و توليد كنندگان در استان میبایست ضمن اهميت دادن به مبحث پژوهش در فرآيندهاي توليدي خود، افقهاي توسعه صادرات را براي خود ترسيم كنند و ضمن استفاده از دانش و نوآوری های روز، همراهي نخبگان و دانشگاهيان را ممكن سازند.
استاندار یزد در پایان با بیان اینکه در اين ميان نبايد نقش رسانهها را ناديده گرفت تأکید کرد: تبیین و ترویج گفتمان اقتصاد مقاومتی یکی از کارهای برجسته ای است که صاحبنظران از طریق رسانه ها می توانند انجام دهند و با آگاه کردن همشهریان در استفاده از مصرف تولیدات داخلی، استان را به سمت اقتصادی پویا با تکیه بر تولیدات داخلی و گسترش برند بومی حرکت دهند كه گذراندن این فرایند نه تنها به افزایش کیفیت کالاهای داخلی منجر می شود بلکه بومی سازی صنایع و تولیدات داخلی را با خود به همراه خواهد داشت و ما را ساختن استاني آبادتر و شادابتر اميدوار خواهد كرد.
ارسال نظر